بازسازی کف سرسیلندر

بازسازی کف سرسیلندر های تعمیر آخر به دو صورت در کارگاه ما انجام میشه . اولین مورد فقط مربوط به سرسیلند های پژو میباشد . که اول به تشریح این سرسیلندر می پردازیم . در ادامه هم روش بازسازی مابقی سرسیلندر هارو براتون توضیح میدم.

بازسازی سرسیلندر ۴۰۵ پژو

سرسیلندر پژو معمولا بعد از سه بار باز شدن و کف تراشی و رسیدن به واشر تعمیر سوم نیاز به تعویض داره . متخصصین ما بعد از مطالعه و محاسبات فنی موفق شدن روشی دقیق برای بازسازی کف سر سیلندر ۴۰۵ پیدا کنند . در این روش که فقط مخصوص سرسیلندر های موتور ۴۰۵ میباشد بدون نیاز به جوشکاری فقط با تراش محفظه احتراق سرسیلندر قابل استفاده مجدد میشود با این توضیح که بعد از انجام این عملیات همان سرسیلندری که به خاطر ضعیف بودن کف قابل استفاده نبود به همانند سرسیلندر نو باواشر استاندارد دوباره استفاده خواهد شد .

یه اصطلاحی در موتور وجود داره به اسم ضریب تراکم . به نسبت حجم هر سیلندر در زمانی که پیستون در پایین ترین نقطه وجود داره به زمانی که در بالاترین نقطه وجود داره به اصطلاح ضریب تراکم میگن . هر چند باری که سرسیلندر کف تراشی بشه این ضریب تراکم کم میشه . که کم شدن ضریب تراکم باعث افزایش فشار داخل هر سیلندر و متعاقبا افزایش دما ی موتور میشه . معمولا برای جبران این اتفاق از واشر سرسیلندر هایی با قطر بیشتر استفاده میکنن و در نتیجه هر چقدر واشر ضخیم تر باشه سریع تر دچار مشکل و به اصطلاح واشر زدن میشه.


برای توضیح بیشتر و اینکه به صورت کامل متوجه توضیحات ما بشید یه ویدیو براتون بارگزاری میکنم

در ضمن برای اینکه به تمام ویدیو های ما دسترسی داشته باشید کانال ما در آپارتو دنبال کنید . www.aparat.com/swghaem

سرسیلندر ها به غیر از ۴۰۵

برای باز سازی بقیه سرسیلندر ها که شامل تمامی سرسیلندر ها به جز سرسیلندر پژو میشه ابتدا باید کف سرسیلندر به طور کامل جوشکاری بشه و بعد کف تراشی بشه تا دوباره به سایز استاندارد برگرده . البته لازم به توضیحه که چون جوشکاری آرگون باعث ایجاد حرارت زیاد میشه باید حتما سرسیلندر به صورت کامل سرویس بشه که البته سرویس شامل سنگ و آبندی سوپاپ در صورت لزوم تعویض گیت ها ، شیم گیری و … میشه . مثل شکل زیر👇

بازسازی کف سرسیلندر هیوندایی توسط جوشکاری آرگون
همون سرسیلندر بعد از کف تراشی

پس به هر حال اگر سرسیلندر خودرو شما تعمیر آخره دیگه نیاز به تعویض نداره که متحمل هزینه های زیادی بشید . میتونید روی تخصص و تجربه کارگاه قائم حساب کنید . 🤝 برای این منظور از دو روش زیر اقدام کنید . درضمن کلیه خدمات کارگاه قائم با ضمانت انجام میپذیرد .

خوشحال میشیم اگه نظرات خودتونو در انتهای صفحه با ما در میان بگذارید

Question and answer is powered by anspress.net

6 دیدگاه دربارهٔ «بازسازی کف سرسیلندر»

  1. با عرض سلام و درود فراوان خسته نباشید لطفاً آدرس تون رابه شماره بنده ارسال کنید ممنون میشم

  2. سلام سرسیلندر پژو۲۰۶تیپ۲روهم تعمیر میکنید در صورت تعمیر لطف میکنید قیمت رو بدین ممنون از لطفتون

    1. سلام خدمت شما
      بله تمامی سرسیلندر ها رو ما در کارگاه قائم تعمیر میکنیم .
      قیمت هم طبق تعرفه و خدماتی که لازم داره . برای هماهنگی میتونید در بخش تماس با ما با یکی از شماره های موجود تماس بگیرید .
      با تشکر از شما

    1. سلام خدمت شما
      لطف بفرمایید برای استعلام قیمت ، روز های کاری از ساعت ۸ تا ۲۰ با یکی از شماره های موجود در قسمت تماس با ما ، تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا