تست سرسیلندر

تست سرسیلندر معمولا در مواقعی مورد نیازه که موتور دچار ایرادات غیر معمولی میشه . که این ایرادات از ترک خوردن بخشی از موتور بوجود میاد که با چشم قابل رویت نیست . در این موارد مکانیک یا تراشکار نیاز میبینه که سرسیلندر تسته فشار بشه . چند مورد با عکس و ویدیو براتون بارگزاری میکنم.

اولین و بیشتری نمونه حالتیه که موتور آب و روغن قاطی میکنه. البته قاطی کردن آب و روغن دلایل زیادی داره ولی زمانی که مکانیک از بقیه عوامل مطمئن باشه نیاز میبینه که سرسیلندر آزمایش بشه .

یه سرسیلندر ریو داریم که آب و روغن قاطی کرده و بعد از این که از بقیه عوامل مطمئن شدیم اقدام به تست کردیم . بعد از تست متوجه وجود یک ترک در پشت سرسیلندر در بین قسمتی که آب جریان داره با بخشی که حاوی روغن موتوره . که همین ترک دلیلی شده برای ورود آب به سیستم روغن.

ترک خوردن قسمت سیلندرها و دلیل آزمایش


آزمایش سرسیلندر 405
تست تمامی سرسیلندر ها موجود است برای هماهنگی با یکی از شماره ها در بخش تماس با ما ارتباط بگیرید

حالت بعدی که ممکنه برای سرسیلندر اتفاق بیفته و بازم نیاز به آزمایش پیدا کنه ایجاد ترک خوردگی در بخش سیلندر ها و راه پیدا کردن آب به سر پیستون هاست . برای توضیح بیشتر باید عرض کنم که وقتی مایع خنک کننده به داخل سیلندر ها راه پیدا کنه موتور دود سفید میکنه . البته به طور رایج دود سفید از سوختن واشر سرسیلندر و تابگرفتن سرسیلندر و گاهی اوقات سیلندر ایجاد میشه ولی اگه بعد از تراشکاری قطعات و منتاژموتور با واشر نو بازم موتور دود سفید داشته باشه ممکنه دلیلش ترک خوردگی سرسیلندر باشه

پس اگه به همچین مواردی برخوردید سرسیلندر شما نیاز به آزمایش پیدا میکنه . با متخصصین ما تماس بگیرید تا شمارو راهنمایی کنن.

S.w.ghaem

یه نمونه دیگه هم داریم از یه سرسیلندر تیبا که اونم کنار سوپاپ ها ، داخل یکی از سیلندر ها ترک داره . که البته توی این ویدیو به صورت کامل تا جوشکاری آرگون و تست نهایی براتون توضیح دارم ‌‌امید که مفید باشه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا