جوشکاری آرگون (TIG)


SWGHAEM

welding under Argon protection

جوشکاری آرگون

یا به صورت دقیق تر جوشکاری تحت محافظ گاز آرگون یکی از مدرن ترین و تخصصی ترین متد جوشکاری حال حاظر دنیا میباشد که در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار میگیرد.


جوشکاری آرگون به دو بخش AC و DC تحت عنوان جوشکاری جریان مستقیم DC و جوشکاری جریان متناوب AC تقسیم میشود . لازم بذکر است که جوش DC مربوط به آهن و مشتقات آن و ACمربوط به آلیاژ های آلومینیوم میباشد . در جوشکاری آرگون مسِولیت ایجاد قوس با فلز تنگستن و محافظت از قوس برعهده گاز بی خاصیت آرگون میباشد .

جوشکاری زنجیری سرسیلندر ۴۰۵ 💪
تخصص از کار ما پیداست

وجه تمایز جوشکاری آرگون به دیگر جوشکاری ها اعم از جوشکاری با دستگاه رکتی فایر و یا دستگاه میگ مگ قابلیت تزریق فیلر توسط اپراتور یه همان جوشکار میباشد به این معنی که مقدار یا سرعت تزریق فیلر توسط اپراتور قابل تنظیم میباشد.

جوشکاری آرگون سرسیندر پیکان در کارگاه قایم

خوب حالا میرسیم به شرح فعالیت های کارگاه خودمون پیرامون جوشکاری آرگون . ما از اولین ها در زمینه جوشکاری آرگون و تراشکاری بوده ایم و سعی داریم با انتقال آن به دیگران زمینه افزایش سطح فنی کشورمان در این زمینه کمک کنیم .آموزش تخصصی جوشکاری آرگون

کارگاه ما در تمام زمینه های جوشکاری آرگون فعالیت دارد ولی بیشتر تخصص ما در زمینه جوشکاری جریان متناوب یعنی جوشکاری مربوط به آلیاژهای آلومینیوم و خدمات خودرویی به خصوص سیلندر و سرسیلندر میباشد .


برای اطلاع از هرکدام از موارد فوق روی هر کدام از لینک ها کلیک کنید و یا برای دیدن تمام ویدیو های ما در آپارات روی لینک زیر کلیک کنید. www.aparat.ir/swghaem

حالا چرا و چه موقع سرسیلندر نیاز به جوشکاری آرگون داره الان براتون نوضیح میدم . معمولا سرسیلندر چند دلیل عمده نیاز به جوشکاری پیدا میکنه که اولین و بیشترین مربوط به آبخوردگی کف سرسیلندره که با جوشکاری آرگون حل میشه .همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید یه سرسیلندر ۴۰۵ داریم که در اثر آبخوردگی کف نیاز به جوشکاری پیدا کرده همانطور که میدونید آلیاژهای آلومینیوم زنگ نمیزنن ولی در مجاورت با آب دچار پوسیدگی میشن.

خوب مورد بعدی شکستگی سرسیلندر که معمولا به خاطر تصادف یا ایرادات دسته موتور یا هرز بودن پیچ های دسته موتوره که بیشتر در محل جاپیچ های دسته موتور روی سرسیلندر یا سیلندر اتفاق میفته که اونم با جوشکاری آرگون قابل حله ‌‌‌مثل این شکل زیر .

و آخرین مورد هم ترک خوردگی سرسیلندره که اونم با تست سرسیلندر قابل تشخیص و با جوشکاری آرگون ردیف میشه .

بخش بعدی که براتون تشریح میکنم سیلندر ماشینه که چه مواقعی نیاز به جوشکاری پیدا می‌کنه . سیلندر مثل سرسیلندر در اثر ضربه تصادف یه هر چیز دیگری دچار شکستگی میشه که اونم با جوشکاری آرگون درست میشه . مثل شکل این شکل.

یه حالت دیگه که خیلی که متاسفانه از سهل انگاری راننده ها اتفاق میفته ، شاتون زدگی موتور ماشینه . این معمولا از اونجایی رخ میده که به هر دلیلی سیستم روغن رسانی ماشین ضعیف شده و خشک کار کردن میل لنگ و یاتاقان ها باعث بریدن شاتون و ضربه زدن اون به بدنه سیلندر و در نتیجه آسیب شدید به موتور میشه . ولی معمولا در ۸۰ درصد موارد بازم با جوشکاری آرگون قابل حله البته زیر دست متخصص .

و آخرین مورد هم بازم پوسیدگی سیلندره که بیشتر تو محصولات پژو و بخصوص سیلندر های ۴۰۵ پیش میاد که یه نمونه تو شکل زیر قابل مشاهدس.


البته فعالیت کارگاه جوشکاری قائم فقط به موارد بالا ختم نمیشه. چند نمونه کاری دیگه از جوشکاری آرگون خدمتتون به صورت اجمالی ارائه میکنم. مثل این شکل زیر که رینگ اسپرت ماشینیه که در اثر ضربه اینجوری شده ولی دست مریزاد داره کار متخصص ما.💪

قبل از ادامه بگم که اگه هر کدوم از این موارد براتون پیش اومد هیچ نگران نباشید فقط روی دکمه زیر فشار دهید با کارشناس های ما ارتباط بگیرید و مشکلتونو حل کنیم 👌

گستردگی فعالیت های کارگاه ما در زمینه جوشکاری آرگون خیلی زیاده . ولی بازم در حد مقدور ادامه می‌دهیم .

نمونه کار بعدی که تقدیم نگاهتون میکنم از نوع جوشکاری آرگون با جریان مستقیم DC یا همونطوری که در ابتدا توضیح دادم جوشکاری مخصوص مشتقات آهنه . شکل زیر یه میل سوپاپ اتوبوسه ولوو که در اثر فقدان روغن باعث خوردگی شده .

در آخر هم تعدادی عکس براتون آپلود میکنم که خودتون کیفیت کار های ما با سایر کارهای موجود مقایسه کنید تا متوجه سطح اختلافمون بشید. در ضمن در نظر داریم یه سری آموزش تخصصی آرگون براتون آماده کنیم که حتما با ما در ارتباط باشید تا جا نمودید .

ضمنا در بخش دیدگاه ها ما رو در بهبود اطلاع رسانی و خدماتمون راهنمایی کنید 🙏

10 دیدگاه دربارهٔ «جوشکاری آرگون (TIG)»

  1. سلام حدودا دو سه سال قبل من۲۰۶ تیپ۶مدل ۱۳۸۷خودمو بردم برای تعویض سیم کشی که وقتی‌رفتم برای‌تحویل گرفتن‌ماشین‌وقتی‌روشنش‌
    کردم دیدم‌موتورش‌طاق‌طاق‌می‌کنه وطرف هم ول کرده بودورفته بودوسه روزنبود و بعداز۳روزهم که برگشت هر چی باهاش سروکله زدم صرفش نمیکردقبول کندو حریفش نشدم وچندروزبعد هم‌ایسیووساعت‌وپنل‌کولرش راهم‌سرقت‌کردندو منم‌دیگه‌ چون‌پول‌نداشتم‌موندرودستم‌ امسال‌اگربخوام‌موتورشو تعمیرکنم‌چون‌قبلاًسرسیلندرش تراش‌ آخرشده بوده
    ۱_آیابابازکردن‌سیلندروتعمیر موتورش‌سرسیلندرشوهم‌باید تعویض‌یاباجوشکاری‌ترمیم کنم؟
    ۲-حدودامیشه‌گفت‌چقدر هزینه‌تعمیرکامل‌بالوازمش میشه؟
    ۳-اینکه اگرباجوشکاری‌درست بشه‌ایاازشتاب‌وقدرت‌ موتور کم‌میشه؟
    ۴-اگربله‌حدوداچنددرصدافت شتاب‌وقدرت‌اتفاق‌می‌افتد؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام خدمت شما
      قبل از هر کاری شما ابتدا باید قطعات دزدیده شده ماشین رو کامل کنید و موتور رو روشن کنید ‌‌تا متخصص ابتدا بتونه عیب یابی کنه. در مورد بازسازی سرسیلندر هم مشکلی وجود نداره . هم میتونیم سرسیلندر خودتونو بازسازی کنیم . هم سرسیلندر استوک تیپ ۵ هم در کارگاه قائم موجود داریم ‌‌.

    1. سلام
      انجام این کار صرفه اقتصادی ندارد و انجام نمی‌شود، ولی اگر خودرو خاص باشه و قطعه مورد نظر امکان پیدا یا وارد کردن نباشه گاهی اوقات انجام میشه با هزینه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا