

بازسازی کف سرسیلندر تعمیر آخر
مدت مطالعه : ۸ دقیقه
سرتیتر:
- سرسیلندر کف آخر یعنی چی
- انواع روش بازسازی کف سرسیلندر
- بازسازی کف سرسیلندر ۴۰۵
- بازسازی به روش جوش آرگون
- کلام آخر
سرسیلندر کف آخر یعنی چی؟
قبل از اینکه بحث تعمیر سرسیلندر رو باز کنم لازم هست که مفهوم مهمی در موتور به اسم ضریب تراکم رو یاد بگیرید . سعی میکنم در آینده یه مقاله با همین موضوع براتون بنویسم . ولی مختصرا به نسبت حجم داخل هر سیلندر زمانی که پیستون در نقطه مرگ پایین باشه به حجم فشرده شده همون سیلندر در زمانی که پیستون در نقطه مرگ بالا رو ضریب تراکم میگن . این نسبت با هر بار کف تراشی سرسیلندر بیشتر میشه . و بیشتر شدن همین نسبت باعث گرمتر کارکردن موتور و در بعضی مواقع ناک زدن موتور هست . ناگفته نماند که در موتور های داخلی تا چند بار کفتراشی کردن با واشر سرسیلندر های اوور سایز جبران میشه ولی همین ضخیمتر شدن واشر سرسیندر دلیلی هست برای زودتر واشر زدن . که شاید شما هم تجربه داشته باشید که سرسیلندر یا موتوری که تعمیری باشه زودتر از حالت استاندارد خراب میشه .
انواع روش بازسازی سرسیلندر
پس در ادامه مطالب بالا برای بازسازی سرسیلندر ما باید حجم سیلندر هارو برگردونیم به حالت اول . در حال حاضر سه روش برای این منظور در دنیا موجوده . اولی بازسازی به روش جوشکاری آرگون هستش که در ادامه براتون توضیح دادم . روش بعدی به روش متال اسپری معروف هستش .در این روش فلز آلومینیوم رو با دستگاهی به همین نام مانند رنگ ، اسپری میکنن روی سرسیلندر که ایرادی که به این روش وارده اینه که ، چون فلز به صورت اسپری روی سرسیلندر قرار میگیره ، با خود آلیاژ سرسیلندر یکپارچه نمیشه و ممکنه بعد از مدتی باعث پوسته شدن و درنتیجه ایرادات زیادی بشه . روش بعدی که در بعضی سرسیلندر ها مثل پژو ۴۰۵ انجام میشه ، تراش قسمتی از هر سیلندر هستش که با اینکار حجم مورد نظر دوباره برمیگرده به حالت اولیه این مورد هم در ادامه به صورت مصور و در ویدیو ها به طور کامل توضیح دادم.بریم ببینیم…
بازسازی سرسیلندر ۴۰۵ پژو
یه اصطلاحی در موتور وجود داره به اسم ضریب تراکم . به نسبت حجم هر سیلندر در زمانی که پیستون در پایین ترین نقطه وجود داره به زمانی که در بالاترین نقطه وجود داره به اصطلاح ضریب تراکم میگن . هر چند باری که سرسیلندر کف تراشی بشه این ضریب تراکم کم میشه . که کم شدن ضریب تراکم باعث افزایش فشار داخل هر سیلندر و متعاقبا افزایش دما ی موتور میشه . معمولا برای جبران این اتفاق از واشر سرسیلندر هایی با قطر بیشتر استفاده میکنن و در نتیجه هر چقدر واشر ضخیم تر باشه سریع تر دچار مشکل و به اصطلاح واشر زدن میشه.
سرسیلندر پژو معمولا بعد از سه بار باز شدن و کف تراشی و رسیدن به واشر تعمیر سوم نیاز به تعویض داره . متخصصین ما بعد از مطالعه و محاسبات فنی موفق شدن روشی دقیق برای بازسازی کف سر سیلندر ۴۰۵ پیدا کنند . در این روش که فقط مخصوص سرسیلندر های موتور ۴۰۵ میباشد بدون نیاز به جوشکاری فقط با تراش محفظه احتراق سرسیلندر قابل استفاده مجدد میشود با این توضیح که بعد از انجام این عملیات همان سرسیلندری که به خاطر ضعیف بودن کف قابل استفاده نبود به همانند سرسیلندر نو باواشر استاندارد دوباره استفاده خواهد شد . فقط نکته مهم در این روش اینکه هر چهار سیلندر باید به یک اندازه معین تراش بخوره . در غیر این صورت ممکنه موتور از حالت بالانس خارج بشه و به لرزش بیفته .اینو عرض کردم چون بعضی از همکارها با فرز دستی اقدام به اینکار میکنن که اصلا اصولی نیست.
برای توضیح بیشتر و اینکه به صورت کامل متوجه توضیحات ما بشید یه ویدیو براتون بارگزاری میکنم
در ضمن برای اینکه به تمام ویدیو های ما دسترسی داشته باشید کانال ما در آپارتو دنبال کنید . www.aparat.com/swghaem
کارگاه فنی تخصصی قائم
تخصص ، تجربه ، تعهد
بازسازی به روش جوشکاری_ (سرسیلندر ها به غیر از ۴۰۵)
برای باز سازی بقیه سرسیلندر ها که شامل تمامی سرسیلندر ها به جز سرسیلندر پژو میشه ابتدا باید کف سرسیلندر به طور کامل جوشکاری بشه و بعد کف تراشی بشه تا دوباره به سایز استاندارد برگرده . در روش بازسازی با آرگون تمام آلومینیوم با خود سرسیلندر یکپارچه میشه مثل روز اول . اینکار تخصص بالایی لازم داره چونکه نقطه به نقطه سرسیلندر توسط اپراتور جوشکاری باید جوش بخوره حتی یک نقطه هم نباید جابمونه . اینکار خیلی شبیه به بافتن فرش میمونه که خوب زمان زیادی هم لازم داره .
آلیاژ فیلر مصرفی و روش ها و تکنیک های ظریف اینکار هست که میتونه نتیجه مطلوب و کیفیت بالایی بده. دوستان بدون اغراق این روش سالهاست که در کارگاه ما داره انجام میشه . و خیلی از دوستانی که سال ها پیش به همین منظور به ما مراجعه کردن ، باعث افتخار ماست که با رضایت بقیه دوستان و آشنایانشونو به ما معرفی کردن . لازم به توضیحه که برای بازدهی بهتر ما بعد از بازسازی کف ،سرسیلندر رو به صورت کامل سرویس میکنیم که البته سرویس شامل سنگ و آبندی سوپاپ در صورت لزوم تعویض گیت ها ، تعویض لاستیک ساق سوپاپ، شیم گیری و … میشه . مثل شکل زیر👇




کلام آخر
این روش ها در سراسر دنیا انجام میشه که با جست و جو در منابع خارجی میتونید نمونه های مختلفی رو ببینید. مواردی که در وبسایت ما میبینید نمونه های کوچکی از تعداد زیادی از همین انواع هستش که روزانه از سراسر ایران به همین منظور برای ما ارسال میشه . در ادامه برای حصول اطمینان شما عزیزان سرسیلندر های مختلفی که به همین روش ها در کارگاه قائم بازسازی شده براتون بارگزاری میکنم . از این پس به هر حال اگر سرسیلندر خودرو شما تعمیر آخره دیگه نیاز به تعویض نداره که متحمل هزینه های زیادی بشید . میتونید روی تخصص و تجربه کارگاه قائم حساب کنید . 🤝 برای این منظور از دو روش زیر اقدام کنید . درضمن کلیه خدمات کارگاه قائم با ضمانت انجام میپذیرد .
خوشحال میشیم اگه نظرات خودتونو در انتهای صفحه با ما در میان بگذارید
روش اول
در صورتی که در تعمیرگاهی غیر از تعمیر گاه های مورد قرارداد کارگاه قائم موتور باز کردید از روش زیر استفاده کنید
- روی لینک زیر کلیک کنید و به بخش تماس با ما منتقل شوید
- با یکی از شماره ها تماس بگیرید و نوبت دریافت کنید
- با ارسال حضوری یا توسط پیک سرسیلندر تحویل کارگاه دهید
- بعد از آماده سازی و تسویه فاکتور کار خود را تحویل بگیرید
روش دوم
در صورتی که مایلید کلیه کار خودرو شما توسط کارگاه قائم به صورت صفر تا صد انجام گیرد روش زیر را دنبال کنید
- روی لینک زیر کلیک کنید و به بخش تماس با ما منتقل شوید
- با یکی از شماره ها تماس گرفته و درخواست نوبت کنید
- در موعد مقرر خودرو خود را تحویل کارگاه دهید
- بعد از آماده سازی صفر تا صد توسط متخصصین کارگاه قائم با شما تماس گرفته میشود
- بعد از تسویه فاکتور و دریافت ضمانت نامه خودرو خود را تحویل بگیرید






























با عرض سلام و درود فراوان خسته نباشید لطفاً آدرس تون رابه شماره بنده ارسال کنید ممنون میشم
سلام خدمت شما دوست عزیز
آدرس، لوکیشن و شماره تماس بطور کامل در صفحه تماس با ما موجوده
سلام سرسیلندر پژو۲۰۶تیپ۲روهم تعمیر میکنید در صورت تعمیر لطف میکنید قیمت رو بدین ممنون از لطفتون
سلام خدمت شما
بله تمامی سرسیلندر ها رو ما در کارگاه قائم تعمیر میکنیم .
قیمت هم طبق تعرفه و خدماتی که لازم داره . برای هماهنگی میتونید در بخش تماس با ما با یکی از شماره های موجود تماس بگیرید .
با تشکر از شما
سلام وقتتون بخیر، هزینه ترمیم سر سیلندر زامیاد قدیم چقد میشه🙏
سلام خدمت شما
لطف بفرمایید برای استعلام قیمت ، روز های کاری از ساعت ۸ تا ۲۰ با یکی از شماره های موجود در قسمت تماس با ما ، تماس بگیرید .
سلام.خواستم بدونم هزینه کامل واسه سیلندر پراید چقدر میشه
سلام
لیست تعرفه ها در سایت موجوده و میتونین با زوم کردن مطالعه کنید
در مورد پراید اگر جوشکاری و گیت و سیت نخواد و لاستیک سوپاپ رو خودتون بگیرید هزینه سرویس کامل میشه حدودا یک میلیون تومان بر حسب تعرفه سال ۱۴۰۲
سلام وقتتون بخیر، ترمیم سرسیلندر زامیاد قدیم چقد هزینه و زمان میبره
دوستان پژو ۴۰۵ خانه چهار ش سوپاپ زده درست میشه یا باید سرسیلندر عوض کنم سوراخ ۳ آخرش دیگه
سلام
با یکی از شماره های موجود در بخش تماس با ما ارتباط بگیرید
ال۹۰ هم میشه خوشحالی کرد سر سیلندر را که تعمیر آخر
درود بر شما
بله
کاش هزینه سر سیلند ۴۰۵رو بگید ببینیم ارزش تعمیر داره یا عوض بشه
درود بر شما
آقای دهقان به دلیل ثبوت کامنت ها و منقضی شدن قیمت ها امکان ارائه قیمت ها در اینجا میسر نیست . لطفا برای استعلام قیمت با یکی از شماره ها تماس بگیرید
۳
مهندس عزیز تاریخ امروز رو بزن بگو هزینه بازسازی سرسیلندر پژو چقدر هست.میدونم بازم نمیگی ولی خداییش اوضاع مالی همه خرابه .ملت میخوان ببینم به صرفشون هست درستش کنم یا برن سرسیلندر بخرن.قربونت برم روی من پیرمرد رو زمین ننداز .هزینه شو بگو قربونت برم پسرم
درود بر شما
آقا مرتضی عزیز اصل کار ما در کارگاه قائم صداقت و امانت داری هستش. همینطور که عرض کردم دلیل ذکر نکردن قیمت منقضی شدن قیمت ها ست . در تاریخ الان اجرت بازسازی و کف تراشی و شستشو سرسیلندر پژو ، جمعا یک میلیون و پانصد هزار تومان هستش .