تست سرسیلندر معمولا در مواقعی مورد نیازه که موتور دچار ایرادات غیر معمولی میشه . که این ایرادات از ترک خوردن بخشی از موتور بوجود میاد که با چشم قابل رویت نیست . در این موارد مکانیک یا تراشکار نیاز میبینه که سرسیلندر تسته فشار بشه . چند مورد با عکس و ویدیو براتون بارگزاری میکنم.
اولین و بیشتری نمونه حالتیه که موتور آب و روغن قاطی میکنه. البته قاطی کردن آب و روغن دلایل زیادی داره ولی زمانی که مکانیک از بقیه عوامل مطمئن باشه نیاز میبینه که سرسیلندر آزمایش بشه .
یه سرسیلندر ریو داریم که آب و روغن قاطی کرده و بعد از این که از بقیه عوامل مطمئن شدیم اقدام به تست کردیم . بعد از تست متوجه وجود یک ترک در پشت سرسیلندر در بین قسمتی که آب جریان داره با بخشی که حاوی روغن موتوره . که همین ترک دلیلی شده برای ورود آب به سیستم روغن.
ترک خوردن قسمت سیلندرها و دلیل آزمایش
حالت بعدی که ممکنه برای سرسیلندر اتفاق بیفته و بازم نیاز به آزمایش پیدا کنه ایجاد ترک خوردگی در بخش سیلندر ها و راه پیدا کردن آب به سر پیستون هاست . برای توضیح بیشتر باید عرض کنم که وقتی مایع خنک کننده به داخل سیلندر ها راه پیدا کنه موتور دود سفید میکنه . البته به طور رایج دود سفید از سوختن واشر سرسیلندر و تابگرفتن سرسیلندر و گاهی اوقات سیلندر ایجاد میشه ولی اگه بعد از تراشکاری قطعات و منتاژموتور با واشر نو بازم موتور دود سفید داشته باشه ممکنه دلیلش ترک خوردگی سرسیلندر باشه
پس اگه به همچین مواردی برخوردید سرسیلندر شما نیاز به آزمایش پیدا میکنه . با متخصصین ما تماس بگیرید تا شمارو راهنمایی کنن.
S.w.ghaem
یه نمونه دیگه هم داریم از یه سرسیلندر تیبا که اونم کنار سوپاپ ها ، داخل یکی از سیلندر ها ترک داره . که البته توی این ویدیو به صورت کامل تا جوشکاری آرگون و تست نهایی براتون توضیح دارم امید که مفید باشه .