زمینه فعالیت کارگاه قائم در رابطه با سیلندر به دو بخش مجزا تقسیم میشه که به تفکیک توضیح میدم.
سیلندر
جوشکاری / تراشکاری
جوشکاری آرگون سیلندر
S.W.Ghaem
جوشکاری آرگون (TIG) یکی از اصلی ترین تخصص کارگاه قائم میباشد . که اگه دوست دارید به صورت کامل دربارش بخونید روی لینکش کلیک کنید . ولی یه توضیحاتی در مورد جوشکاری آرگون مرتبط سیلندر براتون مینویسم .
در چند مورد ممکنه سیلندر نیاز به جوشکاری پیدا کنه . اولیش ترک خوردگی سیلندره . ممکنه در اثر یخ زدگی و یا پوسیدگی قسمت آبش ترک بخوره که یه نمونه تو عکس ملاحظه میکنید و با جوش آرگون بازسازی شده .
مورد بعدی که داخل عکس مشاهده میکنید یاتاقان زدن موتور و در نتیجه بریدگی شاتون و آسیب به دیواره های موتوره که به شاتون زدگی معروفه و اونم با جوش آرگون حل میشه .
مورد بعدی شکستگی در اثر ضربه و تصادفه که اونم یه نمونه داخل عکس مشاهده میکنید .
این موارد نمونه های از فعالیت های کارگاه قائم مرتبط به جوشکاری سیلندر بود که مشاهده فرمودید . تا همین حد بسنده میکنیم . و میریم سراغ مبحث تراشکاری .
سیلندر تراشی
برقو و بوش زدن سیلندر
سیلندر در موارد زیادی نیاز به تراش پیدا میکنه به عنوان مثال بخوام چند مورد از ایرادات مرتبط عرض کنم میتونم به گشاد شدن سیلندر ها ، گلدانی شدن ، آیینه کردن و آسیب دیدن در اثر شکستگی رینگ یا پیستون ها اشاره کنم .
بعضی از سیلندر ها با برقو خوردن و اورسایز شدن پیستون ها مشکلش حل میشه ولی اکثر خودرو های جدید قابل اورسایز شدنو نداره و باید به اصطلاح بوش بخوره .
اینم یه نمونه ۶ سیلندر 👇