موضوع مقاله : دود سفید اگزوز
مدت مطالعه : ۸ دقیقه
سرتیتر :
- نشانه های دود سفید اگزوز
- دلایل دود سفید اگزوز
- راه حل
دود سفید یکی از مشکلات رایج در خودروها است که معمولاً نشانهای از ورود مایع خنککننده به داخل محفظه احتراق موتور است. این دود در ابتدا ممکن است به صورت بخار دیده شود، اما در طول زمان و در صورتی که مشکل ادامه یابد، دود غلیظی از اگزوز خودرو خارج میشود که بوی خاصی مشابه بوی شیرین میدهد. دود سفید میتواند نشاندهنده مشکلات جدی در سیستم موتور و قطعات مرتبط با آن باشد.
نشانههای دود سفید اگزوز:
- دود غلیظ سفید از اگزوز:
معمولاً وقتی خودرو روشن میشود و یا در هنگام گاز دادن، دود سفید از اگزوز خارج میشود. این دود به طور مداوم یا در طول رانندگی ادامه مییابد.
- افزایش دمای موتور:
در بسیاری از موارد، ورود مایع خنککننده به داخل سیلندر باعث افزایش دمای موتور میشود، بنابراین ممکن است به همراه دود سفید، دمای موتور نیز بالا رود.
- کاهش سطح مایع خنککننده:
در صورتی که مایع خنککننده به درستی در سیستم گردش نکند یا به داخل موتور نفوذ کند، سطح مایع خنککننده به طور غیرعادی کاهش مییابد.
دلایل دود سفید اگزوز:
خرابی واشر سرسیلندر:
یکی از شایعترین دلایل دود سفید، خرابی واشر سرسیلندر است. این واشر وظیفه جلوگیری از نفوذ مایع خنککننده به داخل سیلندر را دارد. در صورت خرابی، مایع خنککننده وارد سیلندر میشود و با سوختن، دود سفید تولید میکند.
ترکخوردگی سرسیلندر یا بلوک سیلندر:
ترکخوردگی در سرسیلندر یا بلوک سیلندر نیز میتواند موجب نفوذ مایع خنککننده به داخل سیلندر شود. این ترکها معمولاً به دلیل فشار زیاد یا دمای بالا در موتور رخ میدهند.
خرابی سیستم EGR:سیستم بازگرداندن گازهای اگزوز (EGR) میتواند در صورت خرابی، مایع خنککننده یا گازهای آلاینده را به داخل محفظه احتراق هدایت کند که باعث تولید دود سفید میشود.
پوسیدگی کف سیلندر یا سرسیلندر:
پوسیدگی و زنگزدگی در قطعات داخلی موتور، بهویژه در کف سیلندر یا سرسیلندر، میتواند باعث نشت مایع خنککننده به داخل محفظه احتراق و تولید دود سفید شود.
راهحلها:
بررسی و تعویض واشر سرسیلندر:
اولین گام در حل این مشکل، بررسی واشر سرسیلندر است. اگر واشر آسیب دیده باشد، باید تعویض شود تا از نفوذ مایع خنککننده به داخل سیلندر جلوگیری شود.
بررسی و تعمیر سرسیلندر یا بلوک سیلندر:اگر ترکخوردگی یا پوسیدگی در سرسیلندر یا بلوک سیلندر مشاهده شد، این قطعات باید تعویض یا تعمیر شوند. در بسیاری از موارد، ترکهای ریز ممکن است به تعمیر نیاز داشته باشند و در برخی موارد ممکن است نیاز به تعویض قطعات باشد.
بررسی سیستم خنککننده و رفع نشتیها:
سیستم خنککننده باید بهطور کامل بررسی شود تا از عدم وجود نشتی و عملکرد صحیح سیستم اطمینان حاصل گردد. تعویض لولهها، پمپ آب یا دیگر قطعات سیستم خنککننده در صورت نیاز، میتواند مشکل را حل کند.
چک کردن و تعمیر سیستم EGR:
در صورتی که سیستم EGR دچار مشکل شده باشد، باید این سیستم بررسی و تعمیر شود تا از انتقال مایع خنککننده به داخل محفظه احتراق جلوگیری شود.
تمیز کردن و ترمیم قطعات پوسیده:
در صورت پوسیدگی کف سیلندر یا سرسیلندر، این بخشها باید تمیز و تعمیر شوند یا در صورت لزوم تعویض گردند.
خدمات ما در کارگاه فنی تخصصی قائم
اگر متوجه دود سفید از اگزوز خودروی خود شدید، بهترین اقدام این است که هر چه سریعتر به یک متخصص مراجعه کنید. در کارگاه فنی تخصصی قائم، با سالها تجربه و بهرهمندی از تجهیزات پیشرفته، ما میتوانیم مشکل دود سفید خودرو شما را شناسایی و بهطور دقیق رفع کنیم.ما با استفاده از روشهای تخصصی، مشکلاتی مانند خرابی واشر سرسیلندر، ترکخوردگی سرسیلندر و مشکلات سیستم خنککننده را بهطور کامل بررسی و تعمیر میکنیم. همچنین تمامی خدمات ما مطابق با قیمتهای مصوب اتحادیه انجام میشود، تا شما از کیفیت و قیمت مناسب خدمات اطمینان داشته باشید.
برای مشاوره تخصصی و رفع مشکل دود سفید خودرو، همین حالا با ما تماس بگیرید. تیم حرفهای ما آماده است تا با بهترین روشها، مشکل خودرو شما را رفع کند.
چنانچه تمایل دارید از نرخ های مصوب اتحادیه مکانیکی و نرخ نامه مصوب تراشکاری مطلع شوید روی لینک های مربوطه کلیک نمایید .
برای دریافت نوبت از کارگاه قائم
از دستورالعمل زیر پیروی کنید
- روی لینک زیر کلیک نمایید تا به بخش تماس با ما منتقل شوید
- با یکی از شماره های موجود تماس بگیرید
- بعد از دریافت نوبت قبلی و هماهنگی خودرو خودتونو تخویل نمایید
- بعد از اتمام کار و تسویه حساب خوردو شما به بهترین شکل ممکن آماده تحویل میباشد
- از تخفیف ۱۰ درصدی کارگاه قائم بهره شوید