هرز شدن جاپیچ هرز گرد تسمه دینام پژو

هرز گرد تسمه تایم ؛ تعریف و وظایف


هرز گرد تسمه دینام ، قطعه‌ای از موتوره که وظیفه نگه داشتن تسمه در مسیر درست رو به عهده داره . هرز شدن پیچ های تسمه سفت کن موتور ۴۰۵ یا پژو از اتفاقات رایجی هستش که برای این نوع موتور زیاد اتفاق میفته . ممکنه در هنگام رانندگی متوجه بشید که فرمان خودرو شما به صورت ناگهانی سفت شده باشه . ویا در تابستان هنگام استفاده از کولر خودرو ، به یکباره باد خروجی گرم بشه . اینها همه میتونه از دلایل این اتفاق باشه ‌‌ . زمانی که متوجه هر کدوم از این علامت ها شدید بعد از باز کردن کاپوت ماشین ، به قسمت چپ موتور اگه نگاهی بندازید متوجه میشوید که تسمه از روی فولی هیدرولیک در اومده .

برای ادامه کار باید یه مقدار فنی باشید تا بتونید خودتون تمام قسمت هارو کنترل کنید و یا به مکانیک مراجعه کنید تا متخصص براتون انجام بده . ولی تا حد امکان من راهنماییتون میکنم تا اگه یه مقدار اطلاعات فنی داشتید خودتون بتونید انجام بدید . بعد از اینکه چرخ سمت شاگرد رو باز کردید ، باید شلگیر پشت گلگیر رو هم دربیارید ‌‌. حالا به بخش تسمه دینام می‌رسید . قبل از ادامه توضیحاتم ویدیو زیر رو مشاهده کنید …👇


وظیفه تسمه سفت کن ، همینطوری که از اسمش مشخصه ، نگهداری تسمه روی فولی قطعات مربوطه هستش ‌‌. زمانی که از جای خود دربیاد تسمه نمیتونه دیگه انتقال نیرو رو از میل لنگ به قطعات دیگه انجام بده . و درنتیجه همه حالت هوایی که در بالا براتون نوشتم اتفاق نیفته.

راه حل

اگه با همچین اتفاقی مواجه شدید باید به هرچه سریع تر به متخصص ‌‌‌مراجعه کنید تا قبل از اینکه مشکلات بیشتری برای موتور پیش نیومده ، بوسیله تراشکار این جاپیچ ها بازسازی بشه . ولی اگه در راه بودید میتونید با دوپهن کردن پیچ ها و یه بستن پیچ های با دنده درشتر ، به صورت موقتی به مقصد برسونید . معمولا روال کار یه این صورته که باید ابتدا به یه مکانیکی مراجعه کنید و مکانیک بعد از باز کردن قطعات با یک تراشکار هاهمنگ کنه . و بعد از بازسازی پیچ ها توسط تراشکار ، مکانیک تسمه سفت کن و تسمه رو سر جای خودشون منتاژ کنه و تمام.

ولی اگر در تهران بودید ، در قسمت تماس باما ، با یکی از شماره ها تماس بگیرید تا با مراجعه به کارگاه قائم تا این مشکل توسط متخصصین ما براتون حل بشه .

در آخر هم میتونید به کانال کارگاه قائم در آپارات به آدس زیر مراجعه کنید تا آموزش باز و بست تسمه دینامو مشاهده نمایید

https://www.aparat.com/swghaem

در ضمن چنانچه سوالی ؟ دارید میتونید در قسمت نظرات (همین پایین) در انتهای این صفحه از ما بپرسید تا براتون توضیح بدیم . ثبت نظر و سوال در بخش نظرات به هیچ گونه ثبت نام و یا ثبت ایمیل نیاز ندارد و حداکثر تا ۱۲ ساعت پاسخ داده می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا