شیم گیری موتور ۴۰۵ درجا

  • شیم گیری یعنی چه؟
  • چه زمانی موتور نیاز به شیم گیری پیدا می‌کنه ؟
  • شیم گیری درجا یعنی چه؟
  • شیم گیری درجا پژو به صورت صفر تا صد در کارگاه قائم
  • رضایت مشتریان

شیم گیری یعنی چه؟

شیم گیری به تنظیم فاصله مابین سوپاپ ها و میل سوپاپ گفته میشه . فقط بعضی از سرسیلندر ها شامل شیم گیری میشه ؛ مثل موتور ۴۰۵ ، موتور های کیا هیوندایی و… برای اطلاع بیشتر از این مبحث میتونید به بخش سرسیلندر مراجعه کنید .

نمونه شیم ، مخصوص سرسیلندر ۴۰۵

چه زمانی موتور نیاز به شیم گیری پیدا می‌کنه؟!

در دو حالت سرسیلندر باید شیم گیری بشه :

  • حالت اول زمانیه که موتور صدای اضافی داره ؛ این حالت کمتر پیش میاد . که دلیلش می‌تونه اشتباه در شیم گیری و یا عدم توجه به انجام این فرایند موقع تعویض یا تعمیر سرسیلندر توسط مکانیک باشه .

حالت دوم که معمولا بیشتر پیش میاد ؛ و اکثرا در موتور های دوگانه سوز رایج هست ، بد کارکردن و یا به اصلاح سفت شدن شیم ها و در نتیجه سه کارکردن موتور می‌باشد . علت این سفت شدن فیلر ها هم ، خورده شدن سیت ها و سوپاپ ها به دلیل استفاده از گاز سی ان جی هستش . که تاکسی داران عزیزی که از خودرو های خانواده پژو استفاده میکنند با این حالت آشنایی کامل دارند.


شیم گیری درجا پژو ، به صورت صفر تا صد در کارگاه قائم

کارگاه فنی تخصصی قائم


به صورت معمول مراحل کار به این ترتیبه که شما باید به یه تعمیرگاه یا مکانیکی مراجعه کنید ، مکانیک هم بعد از باز کردن در سوپاپ و سایر قطعات و همچنین درآوردن تسمه تایم ، با یه تراشکار یا مکانیسین هماهنگ کنه و بعد از انجام شیم گی توسط تراشکار ، دوباره تسمه تایم و قطعات باز شده ممتاز بشه ‌‌.

ولی ما در کارگاه قائم کل این فرایند رو به صورت صفر تا صد خودمون انجام میدیم . همینطور که در ویدیو بالا مشاهده میکنید یه نمونه از همین حالتو براتون بارگزاری کردم . داخل ویدیو توضیحات کامله وتفاوت کارکرد موتور قبل و بعد از شیم گیری کاملا مشهوده . امیدوارم این مقاله هم براتون مفید بوده باشه .

و در آخر…

شما هم اگر با همین مشکل روبرو شدید ، در قسمت تماس باما با یکی از شماره های کارگاه قائم تماس بگیرید تا در اسرع وقت همکاران ما مشکل شما رو هم به بهترین شکل رفع بکنند . ضمنا در انتهای این صفحه میتونید نظرات و سوالات خودتونو برای ما بفرستید تا در اسرع وقت پاسخ کاملی دریافت کنید .

برای دیدن سطح رضایت مشتریان کارگاه قائم روی لینک زیر کلیک نمایید 👇

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا