مدت مطالعه : ۵ دقیقه

آنچه در این مقاله میخوانید:

  • شاتون زدن یعنی چه؟
  • علل و راه حل ها
  • نمونه خدمات تخصصی کارگاه قائم
  • سخن پایانی

شاتون زدن یعنی چه؟

شاتون قطعه ای از موتور هستش که پیستون ها رو به میل لنگ وصل می‌کنه . زمانی که شاتون به هر دلیلی اعم از ضعف روغن و یاتاقان زدن ، و یا فشار بیش از حد بریده بشه و به بدنه سیلندر آسیب وارد کنه ، به اصطلاح میگن موتور شاتون زده . 

برای کسب اطلاعات بیشتر میتونید روی لینک زیر کلیک کنید تا بهبخش مورد نظر منتقل بشید .👇

شاتون زدن موتور خودرو 

علل و راه حل ها

در مورد علت شاتون زدن ماشین های کر ه ای باید عرض کنم که از ضعف عمده ماشین های کیا یا هیوندایی باید به ضعف اویل پمپ این خودرو ها اشاره کنم . به طوری که به تجربه پیشنهاد میشه که دوستانی که این ماشین هارو سوار هستن باید حداقل بعد از ۱۵۰ هزار کیلومتر کارکرد به تعمیرگاه مراجعه و اقدام به سرویس یا تعمیر اویل پمپ کنن که انشالله متحمل هزینه های سنگین تعمیر اساسی نشن ‌

  • در مورد راه حل هم شما دو انتخاب دارید که اول باید اقدام به تعویض سیلندر کنید ، کن علاوه بر هزینه بالا باید بعد از اتمام کار با فاکتور معتبر به سازمان تعویض پلاک و اداره آگاهی مراجعه و اقدام به تعویض شماره موتور و تعویض سند کنید. که علاوه بر زمان بر بودن باعث میشه که داخل سند موتور شما تعویضی محسوب بشه . 
  • راه حل دوم هم تعمیر و بازسازی سیلندر شاتون زده هستش که ، لزومش تخصص بالا و تجربه زیاد هست .

در ادامه با یه نمونه کامل این دسته از سیلندر ها آشنا میشیم .

نمونه بازسازی شده سیلندر شاتون زده در کارگاه قائم


سخن پایانی

در آخر هم امیدواریم که همچین اتفاقی هیچ گاه برای شما پیش نیاد ولی اگه با چنین موردی روبرو شدید میتونید روی متخصصی کارگاه قائم حساب کنید . فقط کافیه به بخش تماس باما مراجعه کنید و با یکی از شماره های موجود تماس بگیرید و روی ما حساب کنید .

در ادامه هم دوستانی که دوست دارن ویدیو های آموزشی و نمونه های بیشتری از خدمات کارگاه قائم رو مشاهده کنن روی لینک زیر کلیک نمایید تا به کانال آپارات کارگاه فنی تخصصی قائم منتقل بشن . و همچنین اگر در پیرامون این مقاله سوال یا مطلبی مد نظر دارید در انتهای این صفحه در بخش نظرات بدون نیاز به هیچ ثبت نام یا ایمیل با متخصصین کارگاه قائم در میان بزارید

https://www.aparat.com/swghaem

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا