سرسیلندر بخش فوقانی و اصلی ترین بخش موتوره که ورود و خروج هوا و سوخت و همچنین سیستم جرقه زنی رو به عهده داره . توی این پیج قصد داریم شرح فعالیت هامونو پیرامون سرسیلندر خدمتتون تقدیم کنیم. همچنین ایرادات و نشانه هاش در کارکرد موتور و همچنین راه حل درست شدنشو براتون شرح میدیم . انشالله.
فعالیت های کارگاه ما به بخش های زیر تقسیم میشود که به تفضیل عرض میکنم:
- جوشکاری آرگون (TIG)
- کف تراشی
- سوپاپ تراشی
- قلاویزکاری و پیچ دربیاری
- شیم بندی
- بازسازی کف سرسیلندر
- بوش جای شمع
بخش اول یعنی جوشکاری به صورت کامل در صفحه مربوطه توضیح داده شده که برای اطلاع روی لینک بالا کلیک فرمایید .
کف تراشی سرسیلندر
سرسیلندر معمولا وقتی که باز بشه نیاز به کف تراشی داره ولی در زمانی که به اصطلاح ماشین واشر زده باشه صرفا جهت کف تراشی موتور باز میشه . یه نمونه سرسیلندر کف تراشی شده بنز در شکل زیر مشاهده میکنید .
در مورد واشر زدن موتور و دلایل و راه حل های مربوطه به صورت کامل در بخش آموزش عمومی تقدیم نگاهتون کردیم .
در ضمن اگه سرسیلندر تون به تعمیر و بازسازی نیاز داشت میتونید روی تخصص ما حساب کنید💪 با ما تماس بگیرید .
یه ویدیو از کف تراشی هم براتون بارگزاری میکنم 👇
سوپاپ تراشی سرسیلندر
به سنگ زدن و آبندی کردن سوپاپ ها به اصطلاح سوپاپ تراشی میگن . معمولا سوپاپ ها در اثر گرم شدن زیاد موتور یا لق شدن گیت ها ، پاره شدن تسمه تایم ، کارکرد زیاد موتور مخصوصا موتور های دوگانه سوز و چند مورد دیگه سوپاپ نیاز به آبندی مجدد پیدا میکنه .
آبندی نبودن سوپاپ ها به چند صورت در کارکرد موتور خودشو نشون میده . به عنوان مثال لرزش موتور ، تو اگزوز زدن یا سه کار کردن ، کم بودن کشش موتور ، بالا رفتن مصرف سوخت و … از علائم آبندی نبودن سوپاپ هاست که باید توسط متخصص تشخیص داده و رفع ایراد بشه .
قبل از از مبحث بعدی یه کار خلاقانه گرافیکی هم براتون می زارم هواتون عوض شه. یه سرسیلندر تیپ ۵ که سرویس کامل شده. 😎
شیم گیری
سرسیلندر ها از لحاظ فیلر بندی به یه نوع مختلف میباشند . بعضی از سرسیلندر ها مثل پیکان ، پراید ،۲۰۶ تیپ ۲ ، نیسان و خیلی دیگه فیلر بین سوپاپ و انگشتی از طریق تنظیم پیچ های پشت انگشتی تنظیم میشه . مورد بعدی سرسیلندرهای با فیلر خودکار هستند که توسط روغن انجام میشه یعنی چی الان میگم . این مدل سرسیلندر ها از تایپیست خودکار بهره میبرند به طوری که روغن از طریق فشار اویل پمپ داخل یه قطعه ای به اسم استکان تایپیت فیلر سوپاپ هارو تنظیم میکنه . معمولا موتور ها با این مدل کار صدای کمی تولید میکنند .
یه ویدیو هم براتون آپلود میکنم که یه تایپیت تیپ ۵ کامل داخل ویدیو براتون شرح دادم 👇
آخرین مورد هم سرسیلندرهایی هستند که توسط شیم فیلر میشن . تنظیم فیلر این نوع از سرسیلندر ها باید توسط متخصص یعنی تراشکار انجام بشه . سرسیلندرهایی مثل ماکسیما ، سرسیلندر های شرکت کیا و هیوندایی و پژو ۴۰۵. اگه در این مورد نیاز به راهنمایی داشتید با ما تماس بگیرید .
در آخر هم میرسیم به بحث بازسازی کف سرسیلندر که به خاطر گستردگی موضوع داخل یه پیج دیگه براتون کامل شرح دادم که برای مشاهده اون روی این لینک زیر کلیک فرمایید
گیت سوپاپ
گیت یا گاید سوپاپ قطعه از سرسیلندره که سوپاپ داخل اون حرکت میکنه و باز و بسته میشه . ایرادی که برای گیت سوپاپ پیش میاد اینه که بعد از مدتی کارکرد در اثر اصطلاک گشاد میشه و در اصطلاح سوپاپ داخل گیت لق می زنه که باید تعویض بشه یه ویدیو پیرامون همین موضوع داریم 👇
در ضمن اگر ابهام یا سوالی براتون پیش اومد در انتهای همین صفحه میتونید از متخصصین ما بپرسید . مطمئن باشید که کمتر از ۱۲ ساعت پاسخ خودتونو دریافت خواهید کرد
روش ارتباط
برای دریافت خدمات مرتبط از کارگاه قائم از دستورالعمل زیر پیروی نمایید
- اگر مایل هستید کلیه خدمات اعم از مکانیکی و تراشکاری به صورت صفر تا صد توسط ما انجام بشه
- روی لینک زیر کلیک نمایید تا به بخش تماس با ما ارجاع نمایید
- با یکی از شماره های موجود تماس بگیرید
- بعد از دریافت نوبت و هماهنگی خودرو خودتونو تحویل نمایید
- در غیر این صورت قطعه کار خودتونو میتونید مستقیم به کارگاه ارسال نمایید
- به وسیله تیپاکس از سراسر ایران میتونید بسته خودتونو به آدرس درج شده در بخش تماس با ما ارسال نمایید
- از تخصص ما لذت ببرید
تخصص ، تجربه ، تعهد