دیسک و صفحه

دیسک و صفحه و تجربیات فنی

s.w.ghaem

کارگاه فنی تخصصی قائم

دیسک وصفحه وظیفه انتقال نیروی موتور به جعبه گیربکس را به عهده دارد . برای تعویض دنده ها و همچنین امکان حرکت موتور از حالت سکون لازمه که مسیر انتقال نیرو از موتور به صفحه کلاچ قطع و دوباره وصل بشه و این عمل رو صفحه کلاچ انجام میده . طرز کار رهم به این صورته که فلایویل و دیسک روی میل لنگ بسته میشه و شفت ورودی گیربکس هم داخل مغزی صفحه قرار میگیره . و دیسک با پرس کردن صفحه روی فلایویل سیستم موتور و گیر بکس رو یکپارچه می‌کنه .

ایرادات و راه حل ها

چند مورد از ایرادات و دلایل مرتبط دیسک و صفحه رو براتون توضیح میدم :

  • لرزوندن ماشین هنگام حرکت اول:

اگه صفحه تاب داشته باشه و یا فلایویل شیشه کرده باشه و یا بر اثر خوردگی و حرارت تاب داشته باشه باعث لرزوندن ماشین هنگام حرکت اول میشه .

راه حل: باید صفحه تابگیری و تعویض بشه و فلایویل هم تراش بخوره . 

  • نداشتن کشش موتور و سفت شدن کلاچ :

در این حالت صفحه کلاچ تموم شده و باید یا تعویض ویا با لنت نو کوبیده بشه .

  • جا نرفتن دنده ها و ایجاد صدای شدید هنگام تعویض دنده ها 

معمولا این مورد به دو دلیل اتفاق نیفته که یا مربوط به خراب شدن دنده برنجی های گیربکس میشه و یا خراب شدن فنر های جمع کننده چدنی دیسکه .

راه حل : تعویض دیسک و صفحه 

دیسک و صفحه اصلی
The sun shining over a ridge leading down into the shore. In the distance, a car drives down a road.

صفحه کلاچ و خدمات کارگاه قائم

در بسیاری از موارد بالا صفحه کلاچ قابل تعمیر و بازیابی هست . از آنجایی که خرید کیت کلاچ اصلی هزینه بر و مابقی برند ها متفرقه و فاقد کیفیت مطلوب می‌باشند ، ما در کارگاه قائم با ضمانت و به صورت تخصصی انواع کیت کلاچ رو با لنت های اصلی ترک و اسپانیایی تعمیر میکنیم . و اگه قابل تعمیر نباشه با کیت کلاچ های اصلی تعویض میکنیم .

ضمنا روی لینک زیر کلیک کنید تا مابقی مقالات در مورد ایرادات گیربکس و راه حل ها را مطالعه نمایید

برای ارتباط با کارشناسان کارگاه قائم و همچنین دریافت نوبت برای خودرو خودتون از طریق زیر عمل کنید 👇

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا