منتاژ و جا زدن رینگ روی پیستون ها

آموزش کامل منتاژ رینگ و پیستون

s.w.ghaem

رینگ و توضیحات

پیستون موتورهای احتراقی امروزی از سه رینگ تشکیل شده

  1.  کمپرس اول
  2. کمپرس دوم 
  3. روغن

هرکدام از موارد بالا دارای وظایف خاص و همچنین طراحی بخصوص میباشند . رینگ روغن وظیفه روغن کاری دیواره های سیلندر ، رینگ کمپرس وظیفه آبندی قضای بین پیستون و سیلندر ها و کمپرس دوم ، هم پشتیبانی از رینگ اول و هم جلوگیری از نشت روغن به محفظه احتراق به عهده دارند . 

در این مقاله سعی میکنم بیشتر در مورد روش درست منتاژ و جا زدن رینگ ها براتون بنویسم . پس میریم سر اصل مطلب. 

آناتومی رینگ و پیستون
رینگ و پیستون

آموزش نحوه صحیح جا زدن رینگ پیستون


برای شروع باید رینگ روغنو جا بزنید . همیشه دقت داشته باشید که هنگام نصب کردن هرکدام از رینگ ها ؛ رینگ ها نشکنه یا دفورمه نشه . قبل از ادامه دقت داشته باشید که سعی کردم در ویدیویی که براتون بارگزاری کردم به صورت تصویری و کامل و جامع تمام مراحل کارو براتون توضیح بدم . در ضمن میتوند کانال ما در آپارات رو به نشانی https://www.aparat.com/swghaem/about دنبال کنید تا به تمامی ویدیو های آموزشی ما دسترسی داشته باشید .

بعد از اون نوبت میرسه به رینگ کمپرس دوم ، فقط دقت داشته باشید که حتما نوشته Top به سمت بالا باشه . و در آخر هم رینگ کمپرس اول که اونم باید نوشته روی رینگ به سمت بالا باشه . و در انتها دچبرای تنظیم زاویه رینگ ها یه علامت بنز روی پیستون با ماژیک بزنید طوری که سه زاویه ۱۲۰ درجه درست کنه و حتما هیچ کدام از خطها روی سوراخ روغن شاتون و یا روی دو سر گژین پین قرار نگیره . این میشه روش درست جا زدن رینگ ها روی پیستون .

برای جا زدن پیستون ها داخل سیلندر هم نیاز به یه رینگ جمع کن نیاز دارید که در یک مقاله مجزا در مورد اون به طور کامل براتون شرح دادم . برای خواندن مقاله مربوط به رینگ جمع کن روی لینک زیر کلیک نمایید .

رینگ جمع کن

ضمنا اگه سوالی پیرامون این مطلب و یا هر مطلب مرتبط دیگری دارید میتونید از طریق زیر از ما بپرسید . مطمئن باشید باشید ما تماما شما رو راهنمایی خواهیم کرد .

Question and answer is powered by anspress.net

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا