- شیم گیری یعنی چه؟
- چه زمانی موتور نیاز به شیم گیری پیدا میکنه ؟
- شیم گیری درجا یعنی چه؟
- شیم گیری درجا پژو به صورت صفر تا صد در کارگاه قائم
- رضایت مشتریان
شیم گیری یعنی چه؟
شیم گیری به تنظیم فاصله مابین سوپاپ ها و میل سوپاپ گفته میشه . فقط بعضی از سرسیلندر ها شامل شیم گیری میشه ؛ مثل موتور ۴۰۵ ، موتور های کیا هیوندایی و… برای اطلاع بیشتر از این مبحث میتونید به بخش سرسیلندر مراجعه کنید .
چه زمانی موتور نیاز به شیم گیری پیدا میکنه؟!
در دو حالت سرسیلندر باید شیم گیری بشه :
- حالت اول زمانیه که موتور صدای اضافی داره ؛ این حالت کمتر پیش میاد . که دلیلش میتونه اشتباه در شیم گیری و یا عدم توجه به انجام این فرایند موقع تعویض یا تعمیر سرسیلندر توسط مکانیک باشه .
حالت دوم که معمولا بیشتر پیش میاد ؛ و اکثرا در موتور های دوگانه سوز رایج هست ، بد کارکردن و یا به اصلاح سفت شدن شیم ها و در نتیجه سه کارکردن موتور میباشد . علت این سفت شدن فیلر ها هم ، خورده شدن سیت ها و سوپاپ ها به دلیل استفاده از گاز سی ان جی هستش . که تاکسی داران عزیزی که از خودرو های خانواده پژو استفاده میکنند با این حالت آشنایی کامل دارند.
شیم گیری درجا پژو ، به صورت صفر تا صد در کارگاه قائم
کارگاه فنی تخصصی قائم
به صورت معمول مراحل کار به این ترتیبه که شما باید به یه تعمیرگاه یا مکانیکی مراجعه کنید ، مکانیک هم بعد از باز کردن در سوپاپ و سایر قطعات و همچنین درآوردن تسمه تایم ، با یه تراشکار یا مکانیسین هماهنگ کنه و بعد از انجام شیم گی توسط تراشکار ، دوباره تسمه تایم و قطعات باز شده ممتاز بشه .
ولی ما در کارگاه قائم کل این فرایند رو به صورت صفر تا صد خودمون انجام میدیم . همینطور که در ویدیو بالا مشاهده میکنید یه نمونه از همین حالتو براتون بارگزاری کردم . داخل ویدیو توضیحات کامله وتفاوت کارکرد موتور قبل و بعد از شیم گیری کاملا مشهوده . امیدوارم این مقاله هم براتون مفید بوده باشه .
و در آخر…
شما هم اگر با همین مشکل روبرو شدید ، در قسمت تماس باما با یکی از شماره های کارگاه قائم تماس بگیرید تا در اسرع وقت همکاران ما مشکل شما رو هم به بهترین شکل رفع بکنند . ضمنا در انتهای این صفحه میتونید نظرات و سوالات خودتونو برای ما بفرستید تا در اسرع وقت پاسخ کاملی دریافت کنید .
برای دیدن سطح رضایت مشتریان کارگاه قائم روی لینک زیر کلیک نمایید 👇