🌟بهترین لاستیک ساق سوپاپ🪙

بهترین لاستیک ساق سوپاپ
بهترین لاستیک ساق سوپاپ

در این مقاله قصد دارم در مورد بهترین لاستیک ساق سوپاپ صحبت کنم.در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بسیار مفیدی در مورد این قطعه کوچک ولی پر اهمیت بدست بیارید.

در ادامه عنوان هایی که میخوام براتون بیان کنم رو براتون لیست میکنم:

  • لاستیک ساق سوپاپ چیست؟
  • وظیفه لاستیک سوپاپ.
  • خرابیرها وعلائم آن.
  • بهترین لاستیک ساق سوپاپ چیست؟

💢با ما همراه باشین چون میخوام برند بهترین لاستیک ساق سوپاپ و کاسه نمد رو به شما معرفی کنم. تا بتونین با خیال راحت اونو تهیه و استفاده کنین.

لاستیک ساق سوپاپ چیست؟

لاستیک ساق سوپاپ
لاستیک ساق سوپاپ

یک قطعه لاستیکی یا ترکیب فلز و لاستیک است.اون قطعه هایی که فلزی ولاستیکی هستند بوسیله پرس با هم ترکیب شده اند . این قطعه درحالی که بسیار کوچک و ساده به نظر میاد. بسیار مهم و حساسه که میتونه در عملکرد موتور خودرو بسیار تاثیر گزار باشه.همون طور که در تصویر ☝️ مشاهده می‌کنین دارای لبه تیز لاستیکی و یک فنر به شکل حلقه هست که روغن رو از روی ساق سوپاپ پاک میکنه.

وظیفه لاستیک ساق سوپاپ

این قطعه با فشار روی لبه گیت سوپاپ قرار میگیره . گیت سوپاپ قطعه ای برنجی و یا چدنی ست که یک سر آن سمت روغن و سمت دیگرش داخل محفظه احتراق قرار گرفته. سوپاپ از داخل آن عبور و هنگام روشن بودن موتور داخل آن حرکت میکنه. لاستیک سوپاپ در سمت روغن گیت قرار میگیره و مانع ورود روغن به داخل گیت میشه و در ادامه محفظه احتراق میشه. در حالی که سوپاپ با سرعت دائم داخل گیت در حرکته . لبه لاستیکی وظیفه پاک کردن روغن از روی ساق سوپاپ رو داره و بخش فلزی که داخل آن در اکثر موارد لاستیکی ست مانع ورود روغن از بین لاستیک و گیت میشه.

خرابی ها و علائم آن.

اولین و مهم ترین خرابی که در لاستیک سوپاپ بوجود میاد خشک شدن بخش لاستیکیه، لاستیک سوپاپه. لاستیک سوپاپ بخاطر کارکرد زیاد، کیفیت پایین ساخت و متریال، حرارت زیاد موتور و کیفیت پایین روغن و یا موارد دیگه خشک بشه و خشک شدن لاستیک باعث میشه دیگه روغن روی ساق سوپاپ رو پاک نکنه و یا روی گیت لق بشه و روغن از گیت عبور کنه و به محفظه احتراق برسه و ماشین به دود بیفته. پس نتیجه میگیریم که کیفیت ساخت لاستیک سوپاپ بسیار با اهمیته و میتونه موجب هزینه زیاد برای ما بشه. خرابی های دیگه لاستیک سوپاپ میتونه مربوط به بد جا زدن و یا خرابی های ساخت باشه.

بهترین لاستیک ساق سوپاپ چیست؟

شما برای تهیه لاستیک سوپاپ در بازار گزینه های زیادی دارید که اغلب موارد متفرقه و ناشناخته و با کیفیت ساخت پایین هستن در صورتی که شما هزینه خیلی کمتری نسبت به موارد اصلی نمی‌کنید. الان من هیچ سودی از معرفی این برندی که میخوام به شما بگم که اگر نیاز داشتین تهیه کنید ندارم. معرفی این برند فقط برای افزایش آگاهیه شما عزیزانه و نه چیز دیگه. لاستیک سوپاپ اگر با کیفیت باشه مثل لاستیک سوپاپ فابریکی ۱۰ سال کار کنه تنها لاستیکی که من میتونه به شما معرفی کنم برند ویژن visun هستش که در خط تولید کارخانه ایران خودرو مورد استفاده قرار میگیره و برای کشور ژاپنه🇯🇵 و بسیار با کیفیت تا الان که من دارم این مطلب رو می نویسم.

لاستیک سوپاپ
لاستیک سوپاپ

البته موارد مشابهی هم موجوده مثل برند تاسوکی که کمی از ویژن پاییتره. در ضمن برای اغلب خودرو های شناخته شده لاستیک سوپاپ و کاسه نمد هاش موجوده. در ضمن اگر دقت کنین روی لاستیک کلمه visun و Japan حک شده.

این پایین یک تصویر از لاستیک سوپاپ ویژن انواع خودرو ها براتون میزارم.

💢راستی اگر دوست داشتین زودتر از بقیه از مقاله های جدید ما باخبر بشین.زود به صفحه ما در آپارات https://www.aparat.com/swghaem برین و مارو دنبال کنین.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا