

موضوع مقاله : واشر زدن سرسیلندر
مدت مطالعه : 6 دقیقه
سرفصل ها :
- دلایل
- علائم
- راه حل و پیشگیری
- نتیجه گیری
مخلوط شدن آب و روغن ، دلایل و راه حل
در صنعت خودرو، یکی از مشکلات رایجی که ممکن است رانندگان با آن روبرو شوند، قاطی شدن آب و روغن در موتور است. این مسئله میتواند به خرابیهای جدی در خودرو منجر شود و هزینههای سنگینی برای تعمیر ایجاد کند. در این مقاله، به بررسی دلایل، علائم و راهحلهای این مشکل خواهیم پرداخت.
دلایل قاطی شدن آب و روغن
مخلوط شدن آب و روغن معمولا به دلیل خرابی واشر سر سیلندر اتفاق میافتد. این قطعه حیاتی، نقش مهمی در جداسازی بخشهای مختلف موتور و جلوگیری از نشت مایعات دارد. عوامل زیر میتوانند به خرابی واشر سر سیلندر منجر شوند:
-
حرارت زیاد موتور: زمانی که موتور بیش از حد داغ شود، واشر سر سیلندر ممکن است دچار ترک خوردگی ویا سوختگی شود.
-
کاهش کیفیت مایع خنککننده: استفاده از ضدیخ یا مایع خنککننده بیکیفیت میتواند عمر واشر را کاهش دهد.
-
عدم سرویس به موقع موتور: بررسی منظم سیستم خنککننده و موتور میتواند از خرابیهای جدی جلوگیری کند.
علائم قاطی شدن آب و روغن
اگر آب و روغن در موتور خودرو قاطی شوند، علائمی بروز میدهند که باید سریعا تشخیص داده شوند. برخی از این علائم شامل موارد زیر هستند:
-
تغییر رنگ روغن موتور: رنگ روغن ممکن است به شکلی شیری یا کدر تبدیل شود که در تصویر بالا مشهود هستش .
-
کاهش سطح آب رادیاتور: اگر سطح آب رادیاتور به سرعت کاهش یابد، نشاندهنده نشت یا مشکل دیگری است و همچنین خروج دود سفید اگزوز
-
افزایش دمای موتور: داغ شدن غیرعادی موتور میتواند نشاندهنده خرابی واشر باشد.
راهحلها و پیشگیری از مشکل
برای جلوگیری از قاطی شدن آب و روغن و تعمیر این مشکل، اقدامات زیر پیشنهاد میشود:
-
سرویسهای منظم: بررسی دورهای واشر سر سیلندر و سیستم خنککننده میتواند از خرابی جلوگیری کند.
-
استفاده از ضدیخ با کیفیت بالا: ضدیخ مناسب نه تنها دمای موتور را کنترل میکند، بلکه عمر قطعات موتور را افزایش میدهد.
-
تعویض واشر در صورت خرابی: در صورت مشاهده علائم خرابی واشر، باید سریعا آن را تعویض کرد تا از آسیبهای بیشتر جلوگیری شود.
نتیجهگیری
قاطی شدن آب و روغن در موتور خودرو مشکلی جدی است که میتواند به خرابیهای گسترده منجر شود. با شناخت دلایل، علائم و راهحلهای این مشکل، رانندگان میتوانند از هزینههای اضافی جلوگیری کنند و عمر خودرو خود را افزایش دهند. البته لازم به ذکر هست که بعضی از ماشین ها مانند پژو به صورت ذاتی ضعف در قسمت سرسیلندر و واشر داره و که این در نتیجه نوع طراحی موتور میباشد . در این نوع خودرو ها واشر زنده و ضعیف شدن ویا به اصطلاح ترسوندن واشر سرسیلندر چیزی معمول هستش .
کارگاه فنی تخصصی قائم
تخصص ، تجربه ، تعهد
در صورتی که در تهران با چنین مشکلی مواجه شدید و علاقه مند بودید که متخصصان ما در کارگاه قائم خدمات مربوط به خودرو شمارو انجام بدن . میتونید در قسمت تماس باما با یکی از شماره های موجود تماس بگیر و هماهنگی لازم رو انجام بدید. ضمنا میتونید کلیه کار خودرو خودتونو به صورت صفر تا صد ، با هماهنگی به ما بسپارید . کارگاه قائم با بهترین متخصصین مکانیکی ، همکاری لازم جهت تسهیل ارائه خدمات به شما عزیزان را فراهم کرده است . کلیه تعرفه ها ، طبق نرخ اتحادیه و بصورت تخصصی ارائه میگردد . با افتخار خدمتگزار شما عزیزان هستیم .
برای دیدن ویدیو های آموزشی و همچنین نمونه خدمات کارگاه قائم روی لینک زیر کلیک نمایید 👇